25 Nisan 2012 Çarşamba



Yıllar Bazen Yenik Düşer Eskitemez "Yeni Türkü"leri


Acayip bir adam, tarif edilemez bir sanatçı. Olmasa Mektubun, Çember, Bana Bir Masal Anlat Baba, Destina, Telli Telli ve bir çok eşsiz şarksı. Saydıklarım başyapıt olmuş artık bilmeyenlerin toplum içinde yaşama güçlüğü çektiği şarkılar. Bunların dile geldiği yerde türküler canlanır, anılar duygulanır, Aşklar yenilenir, boşuna Yeni Türkü olunmuyor böyle izler bırakıyor hemde silinmeyen cinsten bir iz bu. Hani bazı kitapların raflarda üstüne ya da içine aldığı tozlar vardır kitabın eskimiş kokusuna karışır bu da öyle bir şey. Ne zaman Yeni Türküden bir şarkı dinlesem sanki o raftan, o kitabı alıyor, okşuyor, kokluyor, anılarımı hissederek eskilerini ya da yenilerini yaşamaya devam ediyorumdur. Ben 90'lı yıllarda çocukluğunu yaşamış biri olarak Yeni Türkü'yü o zamanlarda yaşamın mutluluğunu ve 2000'li yıllarda gençliğini sürdürmeye çalışan bir birey olarak, yaşamaya devam ettiğim için kendimi ayrıca şanslı hissediyorum. Bu bir çok sanatçı içinde geçerli tabiki ve herkesin de ayrı ayrı dönemlerde yaşadığı ve bu dönemlerde de yaşamaya devam ettiği buna benzer sevdaları vardır.

Yeni Türkü'den, Derya abi'den sayfalarca bahsedilebilir ama zaten herkes herkesten daha iyi biliyor, dinliyor, yaşıyor. Bu yüzden yazımı kısa kesiyorum ve bu kadar konu hakkında yazarken babayı da es geçmek istemeden bu bir saygı selem yazım olsun ustaya.

Ekleyebileceğim başka bir not da, harika bir koleksiyonluk albümün tasarımı ve içeriği hakında da görsel olarak bilgi alarak artı bir haberdarlık kazanmış olduk derken Derya abinin bölümün çok kısa sürmesi tadı damağımda bıraktı dedirdiyor insana. Keşke dahada uzun sohbet edilseydi. Ama şu yönden de bakıyorum, benim yazımı kısa kesme olayım gibi herkesin aşikar olduğu bir ustayı tadında bir sohbetle bırakmak iyi olmuşta olabilir hani görmek yeterdi denilebilir belkide.


Ayrıca bir dipnot olaraktan, Yeni Türkü'nün çok güzel hazırlanmış huzur veren resmi sitesinide paylaşmak istiyorum. Zaten bilen bilir ve arama motoruna Yeni Türkü yazarsanızda karşısına çıkacağı gibi, ben yinede es geçilmesin diye paylaşmak istiyroum çok iyi hazırlanmış içerikler güncel ve ansiklopedi olarak iki ana bölüme ayrılarak, tarihçelerden yapılanlardan ,albümlerden tayfadan ve bir çok alakalı şeylerden rahatça yararlanabilirsiniz:

http://www.yeniturku.com



Son olarak yazıma benim en sevdiğim tabi sizlerinde sevdiği özel bir şarkı olan "Çember" adlı eserle son vermek istiyorum. keyifle dinleyin sonra kederlenin, keşkelerle yeşerin, pişmanlıklarla ölmeye biraz daha yaklaşın çünkü; hayat bundan ibaret gerisi oyalanmaca:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder